Wednesday, October 22, 2008

Dag 5

Na de lange treinreis en het gebrek aan slaap van de afgelopen dagen arriveren we totaal kapot in Kiev. We zoeken vlakbij het station een restaurantje op om even wat te ontbijten en bij te komen. We spreken af dat we een hotel gaan zoeken en dan daarna gelijk doorgaan na het stadstrand van Kiev. Het zoeken van een hotel leidt ons naar een klein hostelletje in de buitenwijk van Kiev. De gastheer is volgens de omschrijving van Rn een ware “Gijs Gans”. Dit had hij bij het inchecken aldoor. Als je Gijs wat vroeg keek die je verbaasd aan, hief zijn armen in de lucht een maakte dan een gebaar dat hij er helemaal niets van begreep. Dit herhaalde hij een paar keer. Hij verstond geen woord engels en had het tempo van een invalide slak.

Na de bagage gedropt te hebben zijn we met de tram richting het strand gegaan, het weer was super en de bal hadden we bij ons. Op het strand hebben Jtb en Rn voornamelijk uitgerust. Mr kon de vollleybal niet weerstaan en ging met de plaatselijke jeugd volleyballen en voetballen. Na een enkele uren op het stand te zijn geweest hebben we bij ons hostel op een voetbal veldje nog even ouderwets ge-11’d.
Echter hadden we het voornemen om even een paar uur te slapen voordat we de stad in zouden gaan. Maar door het voetballen kwamen we hier niet aan toe. Dit kwam in de persoon van Mr hem duur te staan, zou blijken.

In de vroege vooravond zijn we met de trein richting het centrum gegaan, al snel stonden we bij de Irish Pub binnen en hebben we daar heerlijk gegeten. Na het eten hebben we nog even gepoold. Ook werden er weer de nodige biertjes gedronken. JtB had het idee om nog even een jazzbar te bezoeken, het was al diep in de nacht. Bij aankomst in deze jazzbar bleek dat de tent al bijna dicht zou gaan. Voor JtB en Rn geen reden om nog wat te drinken. Bij Mr was inmiddels het licht aan het uitgaan. Nadat de serveerster de bestelling had opgenomen en er 3 whiskey werden afgeleverd brak Mr. Hij had immers geen whiskey besteld. JtB en Rn zagen kans om iemand keihard te breken en lieten die kans niet onbenut. Echter had Mr de whiskey niet meer nodig om totaal kapot te gaan. Mr wijs als die was liet de whiskey voor wat het was en liet JtB en Rn er voor vliegen. Mr heeft vervolgens even heerlijk de binnenkant van zijn ogen bekeken.
Enige minuten later zijn we met de taxi teruggegaan naar ons hostel, kapot maar dan ook helemaal kapot stapten we in bed.