Wednesday, October 22, 2008

Dag 11

Na vroeg te zijn opgestaan, hebben we de zwemspulletjes erbij gepakt en zijn we richting strand gegaan. Ons appartement lag op ongeveer 10 minuten lopen tot aan het strand. Bij aankomst bleek dat heel Jalta vandaag op het strand lag. Na een kleine wandeltocht kwamen we eindelijk een geschikte plek tegen. Speciaal voor Jtb hadden ze een afdak geplaatst waardoor hij toch lekker in de schaduw kon liggen en een boekje kon lezen. Rn en Mr lagen languit op een strandstoel lekker in de zon te bakken. Af en toe even wat frisdrank halen en wat eten zorgde voor een rustige dag aan het strand.

JtB verlaat nog even het strand om bustickets te halen voor Simferopol voor later op de dag. Aan het eind van de middag pakken we onze spullen bij elkaar en gaan terug naar ons appartement. Met backpack en al komen we uiteindelijk op tijd aan op het busstation. Rond 18 uur nemen we de bus die ons door het mooie gebergte van de Krim naar Simferopol brengt.

Bij aankomst in Simferopol wilde het zoeken van een hostel weer niet echt lukken. Uiteindelijk weet weer een taxichauffeur ons verder te helpen en belandden we in een afgelegen hotelletje. Echter de kamer zag er prima uit. Vlakbij het hotel hebben we nog wat gegeten in een restaurantje. Mr laat het bier een keer staan, hij heeft last van zijn maag, waarschijnlijk iets verkeerd gegeten op het strand eerder deze dag. JtB en Rn hebben vervolgens heerlijk alimimimiumfolie gegeten met daarin een lekkernij. Na het eten zoeken we ons bed op, de volgende dag zou de wekker al weer vroeg gaan.

1 comment:

Unknown said...

Spijtig dat de auteur van het stuk vergeet te melden dat onze serveerster in Simferopol volledig in de war was na het weigeren van een alcoholische versnapering door MR. Ze probeerde het gestamelde 'sinas' nog om te buigen tot 'martini'. MR schudde daarop moeizaam zijn zware hoofd en bestelde nogmaals een sinas. De liefdevolle serveerster bracht ons daarna 2 halve liters en een frisje voor MR. Na de beruchte whiskey-weigering is dit de tweede keer dat MR hoongelach ten deel viel...